zondag, december 19, 2004

Over frietjes en pingpong en kerstkaart en lichtjes

Frietjes eten ten huize D*****, Heleen droomde er al jaren van. Vandaag lieten we die droom dan ook uitkomen, mét frikandellen dan nog wel, mayonaise en ketchup een een berg salade.
't Kind was in de zevende hemel.
Maar, al die calorietjes, dat moet gecompenseerd worden. En dus daagde ik haar uit tot partijtje tafeltennis. Het werd méér dan één partijtje.
Het record 'op het balletje slaan zonder er controle over te verliezen' moest en zou steeds verbeterd worden. Ik geloof dat we aan een goeie 20 zijn geraakt.
Maar er moest ook zonodig geknutseld worden. Een kerstkaart, was het hoogst originele idee van mijn leerlinge (eerlijk waar, ik was er zelf niet op gekomen). Ik heb mijn beste schooljuffrouwkwaliteiten en knutselgerief bovengehaald. Er moest natuurlijk nog een origineel en uitwerkbaar concept voor die kaart bedacht worden. Als bij kerstwonder wandelde zomaar een ideetje mijn hoofd binnen. Dat ideetje werd via de ondoorgrondbare wegen van het menselijk lichaam omgezet in handwerk: ijverig gingen we aan de slag met potlood en papier, schaar, verf en penselen, aluminiumfolie, zilver- en goudstiften, en ons aller Pritt.
Jaja, het resultaat mag er wezen, dat hebben we goed gedaan en 't is zelfs beter uitgekomen dan ik had verwacht: een reliëfkerstboom met zilveren reliëfkerstballen en een zilveren ster, jammer dat ik er geen fotooke van heb want Heleen en ik zijn er echt wel trots op.
Om helemaal in de kerstsfeer te komen zijn we daarna ook nog eens naar "Kortrijk, Eiland van Licht" gaan zien in 't stad (en blijven plakken bij een filmpke over 'Het Geheim van Kortrijk'). Niet zonder fototoestel natuurlijk. Hier dus enkele sfeerbeelden...
Berekoud, maar beregezellig al die keiskes en luchtjes!

Geen opmerkingen: