donderdag, december 02, 2004

Maltezer

Een Maltezer aan je bureau, het zal je maar overkomen.
Wel, het overkwam mij vandaag. Sterker nog: ik moest 'm de programmatie van B. uitleggen, dat is een e-commerceprogramma waarmee de klanten onze catalogus kunnen bekijken, bestellen, bestellingen en offertes raadplegen, enzomeer - ben ik dag in dag uit mee bezig en voor verantwoordelijk).

Tja, begin er maar eens aan. Enkel wetende dat het een informaticus van Malta was (VM heeft een bank in Malta) en dat hij een bankapplicatie voor ons gaat opzetten. Wat moet je dan in godsnaam allemaal gaan verkondigen? Kent 'm HTML, Java? Dus al dagen van op voorhand bezig geweest met een document op te stellen (over de webservers en EJB's en het framework en heel de reutemeteut) voornamelijk met stukjes uit reeds bestaande documenten die het veel beter kunnen uitleggen en waarvan ik tenminste zeker ben dat het correct is.

Nu, ik heb gedaan wat van mij gevraagd is en voor de rest trek ik er mij nikske meer van aan, hoezeer we ook bepaalde dingen met handen en voeten hebben moeten uitleggen.
Was wel eens interessant om te zien, zo'n Maltezer die z'n portefeuille kwijt was (en later gewoon terugvond in de auto) en deze donkere mistige Belgische wintermaanden heerlijk vindt...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai! Met zo'n nen compjoeter op uw kamer avanceert ge nogal met uw blogskes. Ze smaken zo na nen dag hard werken...
H&G

X-it zei

NÁ een dag hard werken? Lezen TIJDENS het werken ter ontspanning, is vele beter. Ik weet er alles van :o)