zondag, november 28, 2004

Pakskes

'k Heb van mijn gedacht eindelijk ne keer werk gemaakt. Nu pa zich woensdag heeft opgeofferd om deel te nemen in de stormloop op de plaatselijke Aldi met het risico op slagen en verwondingen, om de nieuwste Titanium MD3838XL te bemachtigen en daar ook in geslaagd is, moet ik het dingkse toch verwelkomen in een propere kamer, nietwaar. Maar toch vooral omdat ik nu ettelijke uurtjes in mijn kotteke zal doorbrengen. Met de compjoeter.

En dus was 't vandaag grote kuis. Van top (bovenkant kasten) tot teen (vloer dweilen). En amai, 't was lastig zulle. Ik mag dan nog zoveel fietsen (10 km/weekdag) en badmintonnen (1.15u./week) en zwemmen (1,5 km/week), kuisen is toch een aparte sportdiscipline.

En dus heb ik er 's namiddags, na het klaartoveren van spaghetti op eigen houtje en het was nog lekker ook, mijn voeten aan gevaagd en een andere sport gaan beoefenen: koppenlopen in Dreamland. Cadeautjes, ik heb intussen geleerd dat je er op tijd moet aan beginnen. Maar wel compleet vergeten dat Sinterklaas in 't verschiet ligt. En tussen al die 'Sinterklazen' is het dan ook niet toevallig dat je al eens een oude bekende tegen 't lijf loopt. Een vroegere klasgenotin, even oud als ik, in het bezit van een bloedeigen paar weken jong baby'tje. (stel u voor, ik nu met een kleine ?) Ja, 't is precies weer de periode: één collega net weer papa geworden, 2 andere in blijde verwachting.

Thuisgekomen was het precies of ik had de speelgoedzak van Zwarte Piet geplunderd, maar het was dan ook allemaal voor het goede doel: als ik anderen kan content maken, ben ik zelf minstens zo gelukkig...

¯ Dizzee Rascal - Dream

Geen opmerkingen: