donderdag, november 11, 2004

elfelfelf

Lang weeeeeekenddddd dus gisterenavond mocht ik wel ne keer naar een filpmke kijken van mijzelf. "Schindler's list", een klassieker maar nog een gat in mijn cultuur, en wat is er toepasselijker op de vooravond van nen elfste november?
Sta mij toe dat ik er even een ordinaire cliché-uitspraak over doe: 't was ne goeien (oh gruwel) (gruwel van de uitspraak en gruwel van de gebeurtenissen in de film). Aangrijpend, zo in zwart-wit en met realistisch aandoende beelden. Ja, je moet 'm gezien hebben, en beter laat dan nooit.
Ik heb de hele eindgeneriek uitgezeten (uitgelegen), nadenkend over wat ik daarnet gezien had. En dan ben ik overgeschakeld naar het Journaal. En tot de moedeloze constatatie gekomen dat de mens er nog geen haar beter is op geworden. Oorlogen, moord, racisme. Ok, dat wisten we natuurlijk al veel langer, maar na zo'n film valt dat alles toch wel wat zwaarder.
Moet ik mij dan schuldig of juist blij voelen dat we vrijdag een gezellig familieweekend inzetten? Blij, dacht ik. Je moet gelukkig zijn met al het positieve dat je levenspad kruist.


Vandaag:
Verjaardagskaartje maken, dansje verzinnen, muziekceedeetje schrijven, batterijen opladen, buzze maken. En dan 's avonds ook nog eens naar de cinema gaan (wederom toepasselijke film: "Un long dimanche de fiançalles"). Jaja, 't was een drukken dag.

¯ Stash - Sadness (Pakkende song - Opwijkse groep!)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wreed goeie muziek - optreden aanstaande vrijdag in Opwijk - is neef van onze djembe-leraar. Dus zeker eens beluisteren! Naast lezen van An's goeie blog (as always...)