zondag, januari 02, 2005

Nieuwjaren deel II

Ja, ik heb toch wel een beetje een lief. Ik ga bijna nooit weg zonder. Vooral op mooie dagen of familiefeestjes heb ik 'm graag bij mij. En als hij meegaat, blijft hij altijd héél dicht bij mij in de buurt. Ik mag er niet aan denken dat iemand anders ermee zou weglopen. Of dat ik 'm kwijt zou spelen.
Hij is van hogere afkomst dus je moet 'm waardig behandelen.
Tegenwoordig helpt hij me zelfs om mijn blogs op te fleuren.
Hoe hij heet? Canon Powershot Pro1. En kijk eens wat hij kan!
Mooie foto's ja, maar veel liefde krijg ik er niet van terug...

-----------------------------------------

Dan was het vandaag de beurt aan Ka & co om de "'k wens dat" te komen doen.
Kalenders blijven een klassieker als nieuwjaarskado maar je loopt het risico té klassiek te wezen; Heleen bleek de paardenkalender al in haar bezit te hebben dus ma ging op zoek naar wat anders - het hele jaar door hier en daar cadeautjes verzamelen heeft al vele malen zijn nut bewezen.
Dus zei ik tegen Heleen: "Tante Nicole gaat eens kijken of de Kerstman misschien nog iets anders heeft gebracht", waarop Heleen: "De Kerstman bestaat toch niet!"
Hmmm... en Sinterklaas wél?

Grote mensen hebben losse tongen, kleine mensjes hebben losse handjes. Die moeten dus in werking gezet worden. Grote mensen lossen dat gemakkelijk op met een blablababbel, kleine mensjes hebben soms al wat meer nodig.
En dus verzon Heleen het opdrachttekenen: ik zeg dingen die zij en haar broer moesten tekenen.
Wat een makkelijke kindjes. Was het maar altijd zo simpel om ze bezig te houden.
Ziehier het resultaat van de hand van Heleen. De tekeningen van Ewout zijn efkes verdwenen, daarom maar een andere.
Maar, ik wil ons allerliefste Luna niet achtersteken dus ook een kunstwerkje van haar! (voor de verjaardag van Els).

Zo'n kindertekeningen zetten wel aan tot nadenken:
- Waarom zijn wolken blauw???
- Waarom moet een zonnetje altijd lachen?
- Waarom lacht alles en iederéén?
- Heeft een vlinder tanden?
- Wat is de betekenis van de geheimzinnige lijnen (tek. Ewout) en krulletjes (tek. Luna)?
- Leert het ons iets over hoe kinderen naar de werkelijkheid kijken of hoeveel ze afkijken van anderen?
- Zijn (gewone) kindertekeningen interessante studie-objecten of gewoon leuk om later nog eens naar terug te kijken?
- Zou een zekere Hilde hierover de enige echte waarheid kunnen onthullen? ;o)

Geen opmerkingen: