zaterdag, januari 15, 2005

Aanvalleuh!

't Is weer jachtseizoen! Eén van mijn favoriete periodes doorheen het jaar. Die aantrekkingskracht van solden! Ik word er als een magneet naartoe getrokken.
Maar of je er geld mee uitspaart - wat mij betreft althans - daar durf ik wel aan te twijfelen: als je dingen koopt die je anders niet zou kopen...
Nu, ik vind het al een positief punt dat ik zo ver denk, ik word dus toch niet helemaal verblind - wel verleid ik kan kan zo moeilijk aan verleidingen weerstaan... kleren... passen... kopen... meer kleren...

Maar voor een avondje ten huize Ka & Titte wil ik de Ring Shopping wel eens vroeger verlaten. Zonder oudjes, altijd es plezant. Feest! Pizzabuffet! (Els & ik keken elkaar veelbetekenend aan:dat we die middag al pizza hadden gegeten - deed er niet toe)
D
at ik pizza pas de laatste jaren heb leren appreciëren, wat heb ik daarvóór niet allemaal gemist! Smeuïge pizza met krokante korst - mammamia!
Heleen had zich zelfs de moeite getroost om 2x alle op ons wachtende pizzas met naam en toenaam uit te schrijven met ingrediënten en al.

In 't weekend wordt er niet geregimed dus was er daarna ook nog es chocoladebuffet, awelja, waarom niet?! Ewout die al weken achter sjokoladetaart zaagde kreeg 'm ook. Maar at sjokomoes.

Heb me toch maar wat ingehouden: alleen al terugdenken aan die vorige keer bezorgt mij haast een indigestie. Het verstand komt met de jaren.

En die jaren gaan rap. De oohs en aahs (van de 3 gezusters D.) vlogen in het rond bij het emotionele weerzien met enkele oude spellekes van bij oma. Vermuft, maar de magie was nog niet verloren gegaan. Gestoffeerd paardjesspel! Het piepende rode paddestoeltje met wipschijfjes! De zjudenenzjoon! (heb vroeger nooit begrepen dat het "Jeu du nain jaune" was)! Elke vakantie weer, de hele ochtend spelletjesochtend met oma! En op 't einde alles maar tellen inclusief gedetailleerd verslag! Jaja, we worden oud. Straks zijn wij de oudjes.

Geen opmerkingen: