zondag, oktober 24, 2004

Money money money


Op de vraag “Wat doen we vandaag?” moest ik niet lang nadenken: “Geld verteren!”
Néén beste lezers, we hebben de Lotto echt níet gewonnen, is dat duidelijk!
Geld verteren dus, staat gelijk aan een hele dag rond-tsjoolen, van behangpapiertjes over laarzen naar kledingrekken en terug.
Wat heeft het nu opgeleverd? Een gamma staaltjes behangpapier en ikke weer hippe kip.
Watch me, I’ll be the babe of the next family parties! Miss Family Beauty!

Dan was ik nog aan het twijfelen geslagen over een vestje. Zou ik dit nemen? Of dat van de C&A? Of dat van Vögele? Daar stond ik dus, besluiteloos rond te drentelen in de Etam, vestje aan, kap op, kap af, mouw af, kereweerom voor de spiegel, rits open, rits toe, en weer van voren af aan. Toch nog even in andere winkels gekeken. Teruggekeerd. Heel de show weer staan opvoeren. (that’s me…) Een verkoopster had mij in de gaten. Ze stak haar verkoopspraatjes af: “mooi hé, je kunt ‘m ook als bodywarmer gebruiken, en je kunt de kap afnemen, pas ‘m eens met een wat dikkere trui eronder, we hebben het ook nog in ’t zwart en in ’t rood, …”
Nee, hoe hard ze ook trok, ze kreeg me niet over de streep.
Tot op het moment dat ik het vestje had teruggehangen en de winkel uitliep.
“Wacht, wacht!”
Ik draaide me om, wat zou ze me nu aansmeren?
“Ik heb hier nog kortingbons van 30% liggen! Ik zie je zo twijfelen, maar denk eens, - 30 procent, da’s toch al de moeite hé?”
Daar had ze wel een punt. Maar besluiteloos als ik ben moest ik daar toch nog even over gaan nadenken. Keuze maken tussen 3 vestjes, elk met zijn voor- en nadelen, da is toch nie gemakkelijk zenne – bovendien kostten ze allemaal evenveel, behalve nu dat laatste natuurlijk.
Om een lang verhaal kort te maken (afin, dat is nu al de moeite nie meer): ik ben voor de 3de keer teruggekeerd naar de Etam, deze keer resoluut en rechtdoorzee met het vestje naar de kassa, waar ik de beloofde 30 percentjes korting kreeg.
Zjuust gelijk mijn sjakos in Turkije. Conclusie van vandaag: twijfelen heeft zo zijn voordelen.


------------------------------------
¯ Krafwerk - The Model

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Moeten er nog bloggys zijn ??
Da liedekijn in attachment, kunt ge da ook
afspelen ?
pieter m.

Anoniem zei

Hi An,
We zijn wreed nieuwsgierig om uwen bodywarmer alias skoon fraksken te bewonderen op ons volgend event. Het valt aan te bevelen dit mee te nemen gezien de nachtelijke (koude?) avonturen die onze bewoners te wachten staan. Help! Big brother?
Da is zo met die bloggies. Iedereen weet dan ook alles, nietwaar? Alle, ik zal braaf zijn en het niet voort vertellen.
Hide