zondag, oktober 17, 2004

Joepie, geen regen vandaag!


Hello world !

Wie in de informatica werkt zal dit cliché-zinneke wel bekend voorkomen: een programmaatje is geboren! Dus wat kan ik als IT-er beter zeggen dan dat, hier op mijn eerste blogje.

Vanmorgen telefoon van Ewoutje: "ga je mee naar Bellewaerde? Luna en Amber gaan er ook zijn, dus je gaat wel voor 4 kindjes moeten zorgen!"
Tja, in de familie sta ik nu eenmaal bekend als algemeen geliefde (?) en beschikbare babysitter, Heleen noemt me al sinds ze kan spreken "de Kindermadam" (ook wel bekend als "Fotomadam" - heb hier stápels foto's van kinnekes).
Dus diezelfde namiddag huppakee in de auto, richting Halloween Horror Fest te Bellewaerde.
Om een lang verhaal kort te maken: terwijl Hilde bij de kindjes bleef (= zitten tellen hoeveel keer ze op de draaimolen gaan en Amber troosten als ze weer es een griezel tegen het lijf was gelopen) gingen Ka, Geert en ik de gevaarlijke attracties opzoeken zoals daar zijn het River Splashje, de draaimolen in de lucht, de Boomerang (mij niet gezien!), de Screaming Eagle en last but certainly not least: de Niagara (super Splash).
We stonden al in 't rijtje voor den overdekte boot maar ach wat zielig, er stond haast niemand voor 'dat andere soort boot waarin je al eens nat durft te worden'. Op aanvoeren van Geert kropen we over de reling om ons eraan te wagen.
Op 't gemakske naar boven getrokken om in een rotvaart naar beneden te sjeezen... en daar de volle lading te krijgen...

Geen kletsende reuzedruppels, nee, maar bak-ken water kregen we over ons heen.
Ka en ik kregen prompt 5 minuten lang de slappe lach :o)
Daar gingen onze zorgvuldige voorzorgsmaatregelen: een plekje langsachter (don't know why), de zakdoekjes die Ka en ik hadden bovengehaald om de zitting 'een beetje af te drogen' om 'toch maar geen nat achterwerk' te hebben, de kraag van mijn jas die ik nog had rechtgezet. Doorwéékt waren we, vooral de broek en mijn schoenen hadden het hard te verduren gekregen...
Uit pure misère (van koude) zijn we met Ewout terug naar huis getrokken; Ka met de broek af tot op de knieën. Maar wel een trui bovenop het ontblote gedeelte want zeg nu zelf, dat is toch geen zicht als een politieman zijn kop binnensteekt: "Controle mevrouw, papieren alstublieft" ... stel je voor.

De warme douche achteraf, op mijn blote huid, deed toch heel wat meer deugd maar ach, we hebben plezier gehad en da's 't belangrijkste. En dank u Ka, voor de heerlijke pannenkoeken en warme chocomelk 's avonds, dat hadden we echt wel verdiend na vandaag !

1 opmerking:

Anoniem zei

Zie je An. Die mannelijke torso's zijn niet altijd diegene met de meest fantastische ideeën. Laat die maar over aan de vrouwen!