zaterdag, oktober 23, 2004

Boem

Ok, ma & ik vonden het al vreemd toen we gisteravond 'Boem' en 'padaf' hoorden. Vuurwerk? Op een ordinaire donderdagavond? Of was het de non-profitsector die die avond nogal luidruchtig een betoging hield in Kortrijk?
Geen van beide, zo bleek vanmorgen. Zoals altijd lag ik vanmorgen zo rond 7u. naar het nieuws te luisteren, nu ja, luisteren, meestal het ene oor in en het andere weer uit, vooral als 't weer van dat politieke gez**** is. ('s morgens vroeg nog extra slaapverwekkend)
Tot ik hoorde 'In het centrum van Kortrijk', toen spitste ik m'n oortjes natuurlijk, en zorgde ervoor dat de informatie die zou volgen, zou blijven steken in de hersenen tussen die 2 oren.
Bleek dat er een ontploffing was geweest (gevolgd door brand), één die de bewoner, blijkbaar een explosieve persoonlijkheid, zélf had veroorzaakt in een wanhoopsdaad. Aha, dat was het dus. Alleen héél vreemd dat ik nadien géén sirenes heb gehoord, hoewel het vlakbij (hoek Veemarkt - Romeinselaan) was gebeurd, en er een hele hulpdienstencolonne op gang was gekomen nadat rampenplan fase A was afgekondigd.
Gelukkig is de bewoner er met lichte verwondingen vanaf gekomen.
Dus hebben we vandaag maar ramptoeristje gespeeld: ma is vanmorgen gaan kijken, pa vanavond, en ik ook nog es nadat ik met ma van de C&A kwam.
Tja, er schoot van zijn appartementje niets over behalve een half muurtje... Gelukkig is er in de omgeving weinig gesneuveld.
Stom toch, als ge per sé iets wilt opblazen neem dan een ballon of een luchtmatras hé...

Geen opmerkingen: