woensdag, maart 23, 2005

Een brand op je dak

Oké, tijd om weer eens mee te zijn met den tijd; wat er vorige weken gebeurde kom je later wel te weten, curieuzeneus.

Na de moord van zaterdag kreeg de buurt vandaag een brand op zijn dak. Letterlijk.
Kwam ik vanmiddag, dood van den honger, lustig aangefietst in onze straat, zag ik daar toch wel mist hangen zeker.
Verdacht.
De mist kwam van een wolkje ergens rechts, en dat wolkje kwam van beneden?
Verdacht.
En er stond een agente aan de hoek van de straat die de auto's tegenhield?
Verdacht.
Allemaal zo verdacht, dat vroeg om nader onderzoek. Spannend. Met mijn fietsje kon ik rustig de agent passeren, zag ik daar toch wel brandweerwagens zeker in de Hugo Verriestlaan en een samengetroept hoopje ramptoeristen.
Ik ben geen ramptoerist, gewoon een curieuzeneus.
Het verdachte wolkje bleek een rookwolkje te zijn en het kwam rustig uit het dak en de zolderkamers van twee huizen. Jammer, geen vonkje vuur heb ik gezien. Maar met een ambulance en politiewagens en nog enkele brandweerwagens die erbij kwamen bleek het toch serieus genoeg.
Het rookwolkje wolkte minutenlang rustig voort dus kon ik het schouwspel wel voor bekeken beschouwen en mijn knorrende maag gaan vullen.

Vanavond weer overgewerkt - er is een dode lijn te halen - dus rond 18.15u. thuis: stond die(zelfde) agente daar wel nóg zeker! Arm madammeke.
De pompiers waren gans de middag bezig geweest met het dak af te breken, de aangebrande inboedel eruit te halen (de container stond er nog) en een zeil over het dak te spannen. Jawadde. Ge doet dan ne keer dakwerken om uw huis te renoveren, eindigt ge met een zeiltje en een zwarte lege zolder. De brandweer mag onze zolder ook ne keer komen leeghalen ;o)



©wtv-focustv

In Kortrijk heeft het even voor de middag gebrand in een rijwoning in de Hugo Verrieststraat. Oorzaak is wellicht werken aan het dak. De bewoonster is in shock naar het ziekenhuis gebracht.De werken aan het dak hebben vermoedelijk isolatiemateriaal doen branden. Ook een buurwoning liep schade op.

(hoeveel moet je hiervan geloven aangezien de straatnaam al verkeerd is???)

Geen opmerkingen: