donderdag, september 04, 2008

Sneldorado

Dinsdag gingen we naar de Budascoop. Een filmpje zien. Eldorado, een Belgische film die goeie kritieken kreeg en zich bovendien deels afspeelde in "Les Dolimarts", het verlaten vakantiedomein waar we onlangs zijn gaan fotograferen.
Het was de laatste keer dat-ie in Kortrijk werd gespeeld, dus had ik expres mijn dinsdagse babysitafspraak afgezegd.


Na de verplichte reclame nestelden we ons gezellig in de zeteltjes. Iemand holde de trap op naar de projectieruimte, het licht ging uit. Wat volgde was een pijnlijk gekraak en... geen beeld. Nog meer gekraak en... geen beeld. Het geluid deed ons waarlijk ineenkrimpen. Zo ging dat een tweetal minuten door.
Dat voorspelde niet veel goeds.
En inderdaad. Iemand stommelde terug de trap af, de deur ging open.
"Sorry, maar toen ik de projectielamp aanzette, is die kapot gegaan. En ik kan dat niet oplossen, dat is een gigantische lamp."
Uit het zevenkoppige publiek steeg lichte teleurstelling en verontwaardiging op.
Niets aan te doen. Er was geen andere zaal beschikbaar, en de film werd morgen naar Brussel gestuurd...
Je kon naar een andere film gaan of tickets krijgen voor een volgende keer.
Wij kozen voor de tickets.
Dat was nog eens een snelfilm.

1 opmerking:

Anoniem zei

hihi
dat was mijn wraak omdat jullie niet wilden komen babysitten


VD