vrijdag, september 05, 2008

G-indoctrineerd

Het wordt beangstigend, hoezeer Google mijn online leven begint over te nemen.
  1. Te beginnen met deze blog: Google-product.
  2. Mijn e-mail? GMail.
  3. Mijn favoriete zoekmachine? Google. (daarmee is het allemaal begonnen, trouwens) Het zoekveld zit trouwens al vastgeroest in mijn browsers (IE & Firefox).
  4. Een adres of wegbeschrijving opzoeken? Google Maps.
  5. Online documenten bekijken en aanmaken? Google Docs.
  6. Websites volgen via RSS? Google Reader.
  7. Chatten met andere gmail-adepten? Google chat of talkgadget.
  8. Statistieken van mijn blogs bijhouden? Google Analytics.
  9. Urbex-locaties beheren? Google Earth.
  10. En laatst is er nóg eentje bijgekomen, namelijk de browser die ik nu aan het testen ben en ongetwijfeld nog een belangrijke rol zal spelen: Google Chrome.
Tien (10!!!) gratis en uitmuntende applicaties. Als je bedenkt dat ik op een weekdag gemiddeld 10 uur aan de computer spendeer, waarvan 2/3 online... ben ik helemaal G-indoctrineerd. Ik kan er niet meer omheen. Zonder Google geen online leven. En bijna overal weet Google perfect wie ik ben, omdat mijn login een belangrijke rol speelt.
Ze weten wie ik ben, met wie ik omga, wat ik doe, wat ik gedaan heb en wat mijn plannen zijn, wat mijn interesses zijn, wat mijn hobby's zijn, welke sites ik bezoek, ...
Tel daar nog eens bankrekeningen, klantenkaarten, bewakingscamera's, foto's, IP-adressen... bij en mijn leven is van dag tot dag te volgen.
Beangstigend.
Maar ik trek het mij niet aan. Wie is in godsnaam in zo'n doodgewoon saai mensje tussen al die miljarden wereldburgers geïnteresseerd?
Ik zoek, mail, chat en blog lustig voort :-)

Geen opmerkingen: