donderdag, juli 07, 2005

Och God

Zomertijd, komkommertijd?
Niks van, en daar zorgen de weergoden en de Islamitische goden wel voor.
Na wéken van droogte kregen West- en Oost-Vlaanderen in de nacht van zondag op maandag de hevigste en natste onweders van de afgelopen decennia over zich heen. Kaboem, plens, pats, platsj: tegen de middag zaten we met een rampenplan fase zoveel opgezadeld.
't Was pompen of verzuipen. De koeien zwommen in hun wei.

Dan, vandaag 7 juli. Volgens de burgerlijke stand ben ik dan precies 25 jaar (een kwarteeuw, help!) geleden geboren. Daar kan ik niks aan doen, maar toch moet er getrakteerd worden.

Om de groepsgeest op het werk een beetje wakker te schudden (de laatste feestbijeenkomst was rond Kerst) ben ik voor een dessertbuffet gegaan: marmercake, appeltaart en chocomousse (toegegeven, alleen dat laatste was van mijn hand, mijn lieve mama en zusje engageerden zich voor de rest).
14 collega's daagden uiteindelijk op en vooral de chocomousse bleek een succesnummer, er vroegen er zelfs 2 het recept. Nog meer succes: op mijn eentje heb ik voor een totaal van anderhalf uur werkonderbreking gezorgd! Goed éé!

Wel ontzettend jammer dat 7/7 de meesten zal bijblijven als de dag van de terreuraanslagen op Londen (op moment van schrijven, 21/7 is 't weer zover, zucht) - een triestige 'reminder' aan mijn verjaardag...

Nee, geef mij maar een beetje humor, al is het dan nogal droog.

Geen opmerkingen: