zondag, december 07, 2008

Lang zal Man Bijt Hond leven In De Gloria

Soms is "Man bijt hond" "In de Gloria", maar dan in het kwadraat.
Vooral de "Wordt gevolgd"-filmpjes doen je soms versteld staan; is dit écht? vraag je je af.
Reken maar van yes, want de MBH-ploeg slaagt er telkens weer in om op de juiste plaats op het juiste moment te zijn, om de modale Vlaming in zijn modale leven vast te leggen, maar dan toch soms net op momenten die zo ráák zijn, dat ze boeiende en onvergetelijke televisie opleveren.
Zó ongelooflijk grappig soms dat je het zelf niet zou kunnen verzinnen.
Humor hoef je niet ver te zoeken, het zit in het alledaagse leven, het zit in "Man bijt Hond".

Vorige week nog werden mijn ogen groot, viel mijn mond open, en vervolgens stikte ik haast van het lachen met volgend fragment. West-Vlaamse boeren proberen Poolse gastarbeiders met een mix van plat West-Vlaams, basic Engels en Jommekes-Spaans, en handen- en voetentaal uit te leggen wat ze moeten doen als ze een obus tegenkomen op het veld. Hilarisch.




"You, driver tractor, and kikios to guntere, stop é. No obus fresias, okay?"
De Pool zegt "no" en krabt eens in zijn haar.

"One zero zero year ahterut, ier full person pang pang, en ton uh, ier, hrondias. Versta je, how, ier full person kaput."
En de andere Pool maar knikken: "ja, ja, ja".

"Benauwdios bom fresias? Bitje? Bitje problem, ja"...


Ook deze Blind Date is er eentje om in te kaderen. De onwennigheid en de gespannenheid druipt ervan af. Je zíet de jongen gewoon denken: "Oh my fucking God, zit ik hier opgescheept met zo'n gigantische seut". Waarmee ik zelf niks zeg over het meisje natuurlijk.



En ook de afsluiter "Dokters en dochters", is een niet te versmaden onderdeel zo boordevol soapclichés dat het weer grappig wordt.

Man bijt hond, elke werkdag om 19u40, herhaling om 23u45.

1 opmerking:

Anoniem zei

Kijk zo nu en dan ook eens naar 'Man bijt hond' en inderdaad, vaak is er wel iets te zien waar je toch even bij blijft stilstaan.

Ik mis het wel dat je blog niet zo regelmatig wordt bijgehouden, ik vind dat je mooie dingen maakt!

Marta