maandag, augustus 29, 2005

Energy Kids

Tv-seizoen weer begonnen, moet naar van alles kijken, nog minder tijd voor blogs... val bijna in slaap maar heb bij pa mogen zien dat dat niet zo'n goed idee is op een stoel... zal toch m'n best doen aangezien me ter ore is gekomen dat er toch nog iets van mij wordt verwacht... (blogseizoen begint feitelijk terug op 1 september)(allé, 'k sla der een beetje me mijn klakke naar)
Wees gerust, ik heb m'n blog nog lang niet afgeschreven...

Hierzie, 't is al laat en om het me gemakkelijk te maken smijt ik er maar even wat van een ander op.
In de boeken van 'Jongens & Wetenschap' (Fillet & Speybroeck) duiken heel wat interessante vragen en antwoorden op.
Een tijdje geleden (Oooovifat dag 2) had ik het over de nooit aflatende energie van de kindjes.
Blijkt dat daar ook een verklaring voor te geven valt!
En meer bepaald de volgende:



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Alle, het stelt me gerust dat het dus volkomen natuurlijk is dat kinderen superactief zijn... met deze wetenschap kunnen we hen makkelijk vergeven, nietwaar?
H.

Anoniem zei

Uit het artikel kan je besluiten dat het leven één groot aftakelingsproces is. En als we ons daartegen willen verzetten, dan zit er niets anders op dan ons volledig af te matten en constant te bewegen zodat de oxidatie-enzymen toch maar op peil blijven... Een mens zou voor minder EPO (of gesneden brood) verorberen.