woensdag, februari 09, 2005

In zak en as

Aswoensdag. Dat is altijd een fijne dag. Want dan mag je midden op de week zomaar naar de mis en krijg je er gratis en voor niets een assenkruisje op je voorhoofd!
Héél jammer dus dat ik niet kon gaan want ik had een afspraak in de martelkamer. Elektrische stoel, boren, slijpschijven, speekselzuigers, tangen, injectienaalden: je zou voor minder liever naar de mis gaan.
Ik verwachtte mij aan een vreselijke foltering, want 'k had al een tijdje last van pijn in 2 tanden, 1 aan elke (onder)kant, waardoor eten nogal moeilijk werd. Dat zou verdoven en uitboren worden, zoveel was zeker.
Het verdict was dan ook vreselijk: de beul vond geen gaatjes, nikske, en zadelde mij enkel op met de droge mededeling: "Ik kan er niets aan doen, en het kan dus alleen maar verbeteren of verslechteren." Ik moet dus de komende dagen en weken blijven rondlopen met pijn??!! Bovendien dacht meneer er iets of wat aan te verhelpen door de tanden een beetje te slijpen zodat er minder druk op zou komen.
Slecht idee. 's Avonds kon ik al helemáál niet meer eten. Maar ja, het is dan ook vastenperiode hé.

Geen opmerkingen: