donderdag, december 29, 2005

Sneeeeeuw !!!!!!! Eindelijk !!!!!!!!!

Het was NIET fair! Overal sneeuw: De Panne, 15 cm, Dardennen, sneeuwproblemen in Groot-Brittannië, Frankrijk, Duitsland, Nederland tot Spanje... behalve hier, in Kortrijk, tot nu toe hoogstens wat poedersneeuw van nog geen tiende millimimeter dun.

Tot vanmiddag. Ik was op speelnamiddag bij Ka & co. En opeens, totaal onverwacht: buiten dwarrelen zachtjes dikke vlokken naar benee en vormen langzaam maar zeker een zacht sneeuwtapijtje van een klein centimetertje.
Maar dat is voldoende om kinderhartjes sneller te doen slaan en diezelfde kindjes meteen naar buiten te lokken! Ikke mee natuurlijk.
En 't was in één woord zálig, prachtig gewoon, net zoals je het in een film of een stripverhaal zou zien: sneeuwballen gooien en de obligate sneeuwman rollen - hoewel, wij maakten er een sneeuwvrouw van, emancipatie, weetjewel - op straat dan nog wel! En dan wordt er opeens op de ruit gebonkt, waarachter moeder de vrouw in keukenschort teken doet dat we mogen komen 'boefen': binnen geurt de keuken naar kraakverse pannenkoeken en staat de warme 'echte' chocolademelk te dampen... Héérlijk!
En na de smulpartij gezellig nog wat knutselen... ja, ben ik even content dat ik vanmiddag heb uitgekozen om te gaan spelen.

Zie, een mens heeft niet méér nodig dan wat sneeuw en een huis waar je altijd welkom bent om gelukkig te zijn en een prettige namiddag te beleven... ik ben er zelfs zo enthousiast over dat ik het maar direct blog!

Doet me denken aan dat liedje van Jan de Wilde, Eerste sneeuw.
Het gaat ongeveer zo:

Kijk eens naar omhoog en kijk, de lucht is grijs en zit vol vlokken
'k Wou dat dit kon blijven duren, dat het nooit meer zou stoppen

'k Voel me zo gelukkig in de eerste sneeuw

'k Voel me zo gelukkig in de eerste sneeuw

Waar is m'n wollen muts nu, waar is m'n dikke sjaal
Waar is m'n wollen muts nu, waar is m'n dikke sjaal
En ergens in de kelder ligt toch nog die slee
Papa moet me duwen door de eerste sneeuw


Gelukkig had ik mijn fototoestelletje mee, dat handig dingske, en da trekt nog een beetje goe sneeuwfoto's!
Heb er dus maar direct een fotofilmpke van gemaakt, klik hier om het te bewonderen.

En alsof da nog nie genoeg is, sneeuwt het hier ook nog eens echte mini-fillumpjes:
- Ewout
- Heleen
- Baseballen

Download ze rap, want omdat ze veel plaats innemen ga 'k ze d'er binnenkort al moeten afsmijten, helaas.



PS: Veel is er vanavond niet te zien op de Kortrijkse webcam...



1 opmerking:

Anoniem zei

Hier in het verre Marke ligt er zelfs zo'n 3 cm sneeuw! En het blijft nog altijd liggen. We zijn eigenlijk ingesneeuwd

VD